23 paź 2016

IDEALNI DLA SIEBIE

Zawsze wiedziałam, że spełnianie czyichś oczekiwań, to nie jest mój cel. Odkąd pamiętam byłam inna niż wszystkie małe dziewczynki w moim wieku. Wolałam samochody niż zabawę lalkami. Moim ulubionym ubraniem nie były spódniczki czy sukienki, a duże koszulki i bluzy. Moje koleżanki zawsze patrzyły się na mnie jakbym była inna, a mi to nawet odpowiadało. Nie lubiłam tego co wszyscy, miałam swoje zdanie, będąc już w podstawówce.
Jeśli czegoś nie popierałam, otwarcie o tym mówiłam. Nie chciałam oszukiwać innych, a już na pewno nie siebie. Moje przekonania są wciąż takie same. Nigdy nie potrafiłam przeciwstawić się sama sobie i to nie dlatego, że nie mogłam. Po prostu nie chciałam tego zrobić. Robienie czegoś wbrew sobie, jest najgorszym rozwiązaniem, jakie możemy wybrać, ale czasami też jedynym, jakie nam pozostało. Będąc teraz w tym miejscu, do którego doszłam, przyznaję się, że nie jest to łatwe dla osoby, która jest nie tylko perfekcjonistką, ale i osobą twardo stąpającą po ziemi. Pewne aspekty życia trzeba po prostu zrozumieć, a niektóre sprawy, nawet te zaprzeczające naszym poglądom, zaakceptować.

A jeśli już mowa o akceptacji, to w szczególności akceptacja siebie jest w życiu rzeczą bardzo istotną. Nie wyobrażam sobie, żebym kiedykolwiek robiła coś dla kogoś, a nie dla siebie. Zdarza mi się spotkać osoby, które dbają o siebie dla kogoś, ćwiczą bardzo często na siłowni dla kogoś i zmieniają siebie dla kogoś. Gdzie jest w tym sens? W życiu nie chodzi o to, że robić wszystko dla kogoś. Zróbmy coś pożytecznego dla siebie. Spełnianie czyichś oczekiwań to nie jest nasz cel. Każdemu czasem może coś się nie udać. Nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego. Zdarza nam się coś zapomnieć, czegoś nie dopilnować. I nikt nie może być na nas za to zły. Taka jest już nasza natura, że potrafimy zawieść. Nie ma ludzi idealnych.
Najbardziej jednak irytuje mnie fakt, że inni oczekują od nas bycia tymi ideałami. Musimy zrobić wszystko za pierwszym razem. Nic nie może nam się nie udać. Nie możemy popełnić błędu. Tylko widzicie, że nawet jeśli oni od nas tego oczekują, my nie musimy tego zrobić. Jeśli komuś nie pasuje to co robimy, nie akceptuje tego kim jesteśmy, to po co poświęcać takiej osobie czas? Ona i tak nigdy nie będzie zadowolona, bo nie będziemy tacy, jak ona by chciała. Nie ma sensu zmieniać się dla kogoś, ani wykonywać ich poleceń. Mamy być idealni, ale nie dla nich, dla siebie.

27 komentarzy:

  1. Mówi się to często, ale ludzie nie słuchają, a nawet jak słuchają to często to olewają. Masz tutaj słuszność. A robienie czegoś dla kogoś osłabi to kim jesteśmy :) Bardzo lubię takie wpisy ^^

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, powinniśmy robić wszystko dla SIEBIE. A co jeżeli ta osoba sobie pójdzie? My pozostaniemy z naszą zmianą, nie zawsze dobrą.
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę , że akceptacja siebie jest bardzo ważna:) zapraszam do mnie http://patrycjaa-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam - powinniśmy w pełni siebie zaakceptować - zarówno swoje zalety jak i wady.

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nasze dobro jest najważniejsze! Super blog. Obserwuje:)
    Zapraszam do mnie http://ascardisis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie przemyślenia. Ten post pokazuję całą Ciebie.
    Wreszcie "spotykam" osobę, która nie próbuje wpasować się w środowisko tylko ma własne zdanie i styl bycia. :)
    Nie warto zmieniać się dla kogoś. Bądźmy takimi jakimi sobie odpowiadamy, a nie innym. Nie warto też brać sobie wszystkich słów do siebie, bo wysiądzie nam psychika. Miejmy również dystans do siebie. :)
    Pozdrawiam :)

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać, że jesteś sobą i w podstawówce też jak najbardziej byłaś (czytając treść posta, stąd wnioskuję). Większość ludzi, którzy ćwiczą na siłowni chcą albo wyrobić mięśnie albo schudnąć... Jednak nigdy nie zrozumiem ludzi, którym ktoś narzucił, że są grubi i dla tej osoby próbują się zmienić.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Lovely post!
    Maybe we could follow each other on GFC and instagram @djonovic_milica?
    If yes, follow me and I follow back as soon as I see it.
    Let me know with a comment on my Blog

    http://intonezzee.blogspot.com/

    kisses

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy powinien mieć swoje zdanie a nie podporządkowywać się pod kogoś ; Nie cierpię takich ludzi ;p
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bycie sobą jest oryginalne. Warto mieć własny rozum. ;)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post daje dużo do przemyślenia :D
    Pozdrawiam ♥

    http://blondbme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w dzieciństwie uwielbiałam traktory, haha :)
    Ja też zaliczam się do osób takich jak Ty. Zawsze byłam sobą i miałam swoje zdanie. 'Dzięki' temu mam małą ilość takich dobrych znajomych, ale przynajmniej są oni prawdziwsi niż cała reszta. Nasze zdanie często się w czymś różni, ale mimo to dobrze czujemy się w swoim towarzystwie. Nie ma żadnych hejtów itp. Rozumiemy siebie nawzajem i akceptujemy poglądy innych osób. Tak w uproszczeniu nazwałabym to grupą różnych ludzi, którzy są sobą i mają swoje zdanie, ale potrafią też szanować zdania innych. Mam nadzieję, że zrozumiałaś o co mi chodzi :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo piękny post. Zgadzam sie ze powinnismy robić zmieniać sie dla siebie. Mamy sami sie sobie podobać.
    Pozdrawiam:) i liczę na rewanź komentarzem u siebie aleksandra-aleksandrvv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej spodobało mi się ostatnie zdanie ;)

    http://veronikakarolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post! *. *
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Przede wszystkim własne ja. Oryginalność jest super. :)
    paczix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dokładnie tak - każdy ma wady, ale każdy ma też zalety i to właśnie o nich głównie powinniśmy pamiętać ;)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. dobrze napisane, największy, całożyciowy związek mamy ze... sobą, dlatego nie warto zmieniać się pod innych. Chyba, że są to zmiany, np. naszych złych cech charakteru, jak choćby bałaganiarstwo :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ważne,żebyśmy czuli się ze sobą dobrze ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Też jako dziecko uwielbiałam samochodziki i plastikowe zwierzątka, a nie lalki!
    Teraz w dobie ''ideałów'' coraz ciężej jest zaakceptować siebie...
    obserwuje
    Mój blog - kliknij! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. O nieee, nie chciałabym być idealna dla siebie :D wolę zdrowy egoizm!
    Ale najważniejsze to dobrze czuć się ze sobą i zbytnio nie patrzeć na innych:)

    Mój blog - klik! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. super post z którym w pełni się zgadzam! Trzeba sibie zaakceptować i lać na to co o tym myślą inni. Takie mamy teraz czasy. Robienie pod publiczkę na każdym kroku. Sztucznie podążamy za modą nawet jeżeli jest ona sprzeczna z naszymi przekonaniami. Była moda na selfie, więc każdy napierdziela zdjęcia z rączki. Była moda na psie uszy na FB i po kolei widzę jak znajomi takie wrzucaja. Przykładów milion. Każdy jest inny i nie ma co na siłę się zmieniać, żeby tylko się podobać.. fuck:P pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  23. Prawda, też czasami zastanawiam się właśnie nad tym, czemu wszyscy musza być idealni i w ogóle po co? Na pokaz? Dla otoczenia? Jeżeli czujemy się dobrze ze sobą nie musimy po trupach dochodzić do czegoś, bo mamy na to czas, próby, wzloty i upadki. Doskonale Cię rozumiem. Może i lubiłam lalki w dzieciństwie oraz spódniczki, ale też często mam odmienne zdanie od innych. :)

    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubie takie posty. Masz racje, akceptacja siebie jest najwazniejsza, nie warto przejmowac sie tym co mysla inni, bo dla innych zawsze bedziemy "zbyt", "za"...

    OdpowiedzUsuń
  25. Aby pokochać świat i się nim cieszyć trzeba zacząć od siebie:) Dobrze napisany post!
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie będziemy szczęśliwi przebywając z ludźmi dla których musimy się zmieniać. Wszystko co w życiu robimy musimy zrobić dla siebie i sami tego chcieć. Wtedy to co robimy będzie dawało nam radość. Zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń